Abia
a inceput anul 2012 si pentru romani el deja se anunta a fi mult mai greu
suportabil decat cel abia trecut cu chiu cu vai.
Doua
realitati au ajuns la capat de drum si ele trebuie sa se priveasca in fata:
realitatea iluzorie a clicii minoritare auto-instaurate (?!) dupa '89 la conducerea
statului si cea concreta a poporul roman.
Daca
prima realitate se bizuie pe consecventa si solidaritatea de gasca a celor ce
au tradat si devalizat Romania, sperand a putea mentine iluzia ca guverneaza
tara in ciuda mult prea multelor dificultati conjuncturale, facand in
continuare uz de minciuna, abuz, intimidare si manipulare nerusinata cu scopul
de a macina pana la retezare fibra nationala, cea de-a doua realitate, a
majoritatii mult prea mult chinuite care iese din carapacea izolarii (eu inca
sper ca a fost o rezistenta pasiva adoptata la nivelul subconstientului),
dintr-o indiferenta neputiincioasa, nu printr-un élan propriu, dar prin chiar
atingerea limitei de supravietuire, dincolo de care nu mai exista decat doua
optiuni: fie distrugerea raului, fie eutanasierea acceptata.
Aceste
doua realitati se vor infrunta ori violent, in cazul in care scenariile
pregatite de catre clica minoritara nu vor mai reusi sa nauceasca populatia
vrajita pana acum de o mass-media odioasa, sau printr-o lupta de uzura care se
va intinde pe o perioada mai lunga, daca scenariile amintite vor reusi sa mai
tina o vreme poporul intr-o indusa stare de confuzie si de descurajare, urmand
ca, intr-un final, rolul salvator sa il joace fie fortele nationaliste (singurele care pot readuce tara pe calea progresului), in
prima varianta, fie fortele oculte ce au sustinut permanent clica tradatoare,
in cazul celei de-a doua variante.
Ceea
la ce ne putem astepta pe termen scurt si care ar putea conduce la una din cele
doua variante este foarte bine punctat in articolul mai jos citat, din Cronica Romana:
Unul
dintre aspectele fascinante ale situaţiei actuale din România constă în
faptul că aproape nimeni dintre cei care participă activ la bătăliile politice
nu conştientizează contextul în care ne aflăm. Am mai încercat să atragem
atenţia asupra principalului pericol al viitorului apropiat, dar se pare că
toată lumea este preocupată de micile răfuieli meschine din interiorul clasei
politice. Mai încercăm încă o dată, în termeni clari şi simpli:
1. Guvernul Boc, la sugestia oficialilor BNR, a făcut în aşa fel încât
depozitele populaţiei să fie garantate nu de BNR (şi rezerva valutară), ci de
guvern. Guvernul nu are 32 de miliarde de euro pentru a salva depozitele
populaţiei atunci când sistemul bancar va intra în faliment. Recomandăm celor
interesaţi de detalii să consulte OUG 131/2010, OUG 13/2011 şi editorialul “BNR
garantează nimic” din 11 decembrie 2011. Lăsăm cititorii să găsească singuri motivul
pentru care s-a decis ca BNR să fie exonerat de orice responsabilitate
financiară faţă de oamenii care îşi ţin banii la bănci.
2.
Sistemul bancar din România este penetrat adânc de băncile greceşti şi
austriece, iar statul român este dependent de finanţarea din piaţa
interbancară, fiind nevoit să “rostogolească” trimestrial datorii de miliarde
de euro pentru a nu intra în insolvenţă.
3. Băncile greceşti şi austriece nu au cum să supravieţuiască unui faliment al Greciei. De fapt, chiar şi prăbuşirea limitată iniţial la băncile greceşti va conduce la falimente în lanţ în România. Pentru Europa, falimentul Greciei va fi foarte dureros, dar tolerabil în timp ce pentru România (în special deponenţii băncilor din România), falimentul Greciei va fi echivalent cu pierderea tuturor banilor depuşi de populaţie.
4.
Am intrat în faza în care falimentul Greciei se poate produce aproape oricând.
Solidaritate europeană în privinţa situaţiei din Grecia nu există, iar
sutele de miliarde care au fost promise pentru ameliorarea situaţiei şi aşa nu
s-au plătit. Banca Mondială sugerează ţărilor în curs de dezvoltare din Uniunea
Europeană “să se pregătească pentru ce-i mai rău”, iar agenţia Fitch consideră
că 20 martie 2012 are şanse reale să fie ziua falimentului Greciei. Nu avem un
glob de cristal pentru a şti exact ziua şi ora în care se va declanşa dezastrul,
dar ceea ce ştim este că momentul în care milioane de români o să se trezească
fără banii strânşi în conturi este aproape.
Situaţia
poate evolua după patru scenarii şi acum am ajuns într-un moment al deciziilor
care vor avea consecinţe deosebit de serioase.
Scenariul 1:
Situaţia politică de la Bucureşti se stabilizează fără schimbări majore. Guvernul Boc (în formă remaniată sau nu) rămâne la putere şi continuă să acţioneze aşa cum a acţionat până acum. Şansele ca guvernul care a aprobat OUG-urile în baza cărora românii vor rămâne fără banii depuşi la bănci, să facă ceva pentru a salva populaţia sunt absolut nule. Suntem siguri că printre liderii opoziţiei există suficiente persoane care consideră că o astfel de evoluţie a evenimentelor este una pozitivă, deoarece le va permite accesul facil la putere, dar ei nu conştientizează faptul că în condiţiile unei distrugeri totale a sistemului financiar şi economic, corelate cu imposibilitatea de a plăti pensii şi salarii, opoziţia nu va ajunge la guvernare. România va ajunge să fie guvernată direct de FMI sau de orice altă organizaţie dispusă să ofere resursele financiare necesare supravieţuirii zilnice a populaţiei.
Precizări importante:
1. UE nu va avea nici resurse şi nici interes să-şi asume rolul de guvernator extern.
2. Nu va fi cazul unei influenţe “soft” cu negocieri, delegaţii şi acorduri discutabile. Vom avea o guvernare externă în toată regula, iar opozanţii de astăzi vor trebui să se obişnuiască cu ideea că noua adresă a guvernului român este 19th Street din Washington.
Scenariul 1:
Situaţia politică de la Bucureşti se stabilizează fără schimbări majore. Guvernul Boc (în formă remaniată sau nu) rămâne la putere şi continuă să acţioneze aşa cum a acţionat până acum. Şansele ca guvernul care a aprobat OUG-urile în baza cărora românii vor rămâne fără banii depuşi la bănci, să facă ceva pentru a salva populaţia sunt absolut nule. Suntem siguri că printre liderii opoziţiei există suficiente persoane care consideră că o astfel de evoluţie a evenimentelor este una pozitivă, deoarece le va permite accesul facil la putere, dar ei nu conştientizează faptul că în condiţiile unei distrugeri totale a sistemului financiar şi economic, corelate cu imposibilitatea de a plăti pensii şi salarii, opoziţia nu va ajunge la guvernare. România va ajunge să fie guvernată direct de FMI sau de orice altă organizaţie dispusă să ofere resursele financiare necesare supravieţuirii zilnice a populaţiei.
Precizări importante:
1. UE nu va avea nici resurse şi nici interes să-şi asume rolul de guvernator extern.
2. Nu va fi cazul unei influenţe “soft” cu negocieri, delegaţii şi acorduri discutabile. Vom avea o guvernare externă în toată regula, iar opozanţii de astăzi vor trebui să se obişnuiască cu ideea că noua adresă a guvernului român este 19th Street din Washington.
Guvernarea
externă nu înseamnă că Jeffrey Franks va semna Ordonanţe de Urgenţă. Guvernarea
externă înseamnă că şefii lui Jeffrey Franks decid numele primului ministru,
iar clasa politică se conformează sau se confruntă cu sute de mii de oameni
flămânzi în stradă.
Scenariul 2:
Actuala opoziţie reuşeşte, cu ajutorul trădătorilor din cadrul coaliţiei de guvernare, să dea jos guvernul Boc şi se instaurează un minunat guvern roş-galben. Luând în consideraţie faptul că arhitecţii multora dintre schemele “băieţilor deştepţi” din energie, gaze şi finanţe au fost create şi susţinute de către personaje deosebit de influente din PSD şi PNL, şansele ca noul guvern să lichideze schemele de finanţare a “băieţilor deştepţi” şi să forţeze BNR să garanteze depozitele populaţiei (asta în cazul improbabil în care Isărescu mai are bani) sunt infime. Mai mult decât atât, dacă va fi creat precedentul schimbării guvernelor la ieşirea în stradă a câtorva mii de oameni, în mod garantat vom asista la situaţia în care imposibilitatea plăţii pensiilor şi salariilor, cuplată cu pierderea depozitelor bancare, vor genera proteste la care vor participa nu câteva mii, ci sute de mii de persoane. Finalul scenariului va fi identic: România va fi guvernată de cei care vor fi capabili să o finanţeze.
Scenariul 2:
Actuala opoziţie reuşeşte, cu ajutorul trădătorilor din cadrul coaliţiei de guvernare, să dea jos guvernul Boc şi se instaurează un minunat guvern roş-galben. Luând în consideraţie faptul că arhitecţii multora dintre schemele “băieţilor deştepţi” din energie, gaze şi finanţe au fost create şi susţinute de către personaje deosebit de influente din PSD şi PNL, şansele ca noul guvern să lichideze schemele de finanţare a “băieţilor deştepţi” şi să forţeze BNR să garanteze depozitele populaţiei (asta în cazul improbabil în care Isărescu mai are bani) sunt infime. Mai mult decât atât, dacă va fi creat precedentul schimbării guvernelor la ieşirea în stradă a câtorva mii de oameni, în mod garantat vom asista la situaţia în care imposibilitatea plăţii pensiilor şi salariilor, cuplată cu pierderea depozitelor bancare, vor genera proteste la care vor participa nu câteva mii, ci sute de mii de persoane. Finalul scenariului va fi identic: România va fi guvernată de cei care vor fi capabili să o finanţeze.
Scenariul 3:
Crearea unui guvern de tehnocraţi. În cadrul opoziţiei există personaje îndeajuns de inteligente să înţeleagă lipsa de popularitate a propriilor lideri şi dispreţul general faţă de clasa politică care există în societate. În aceste condiţii, una dintre ideile pe care le pot realiza cu complicitatea unor trădători din PDL ar fi crearea unui guvern de tehnocraţi care să le ofere o credibilitate temporară şi siguranţa faptului că nimeni nu se va atinge de fluxurile financiare ale “băieţilor deştepţi”. Tehnocratul ideal care dispune de o reputaţie impecabilă, care i-a fost creată prin eforturile “unităţii informaţionale” infiltrate în mass-media, este Mugurel Isărescu. Deşi suntem siguri că el însuşi nu-şi doreşte să ajungă în această situaţie, s-ar putea să nu aibă de ales, în condiţiile în care suficiente persoane influente vor ajunge la concluzia că situaţii disperate necesită măsuri disperate. Rezultatul guvernării tehnocratice va fi la fel de dezastruos ca şi al unei guvernări politice. Distincţia “politic”-”tehnocratic” contează numai atunci când tehnocraţii nu au dosare de blocat, “poliţe” de plătit, favoruri de întors sau epoleţi ascunşi sub sacou. Guvernarea tehnocraţilor se va sfârşi cu dezastrul economic, pierderea banilor populaţiei din bănci şi introducerea guvernării externe.
Actuala
clasă politică trăieşte cu impresia greşită că finanţatorii externi vor fi
forţaţi prin natura lucrurilor să negocieze cu cei care vor fi la guvernare la
Bucureşti. Nimic nu poate fi mai departe de adevăr. Finanţatorii externi au
suficiente resurse umane pentru a-i şunta pe toţi politicienii de la Bucureşti
şi au mai existat ţări în care s-a făcut această manevră. Învăţarea istoriei
este utilă pentru toată lumea.
Posibilitatea
de a evita această situaţie există, dar numai în condiţiile în care se
realizează scenariul 4:
Fie prin decizia volitivă a preşedintelui, fie prin consensul clasei politice, la butoanele economiei (nu contează care va fi funcţia oficială) trebuie să ajungă persoane care nu sunt grevate de obligaţii faţă de foşti şi actuali securişti. Dacă aceşti oameni noi vor avea posibilitatea să demonteze total caracatiţa “băieţilor deştepţi”, întorcând în ţară fluxurile financiare care astăzi alimentează buzunare private, şi vor aplica câteva corecţii dure sistemului bancar (inclusiv BNR), atunci există posibilitatea ca România să nu ajungă să fie guvernată în totalitate din exterior, pensiile şi salariile să fie plătite, iar cetăţenii să nu-şi piardă banii depuşi la bănci.
Fie prin decizia volitivă a preşedintelui, fie prin consensul clasei politice, la butoanele economiei (nu contează care va fi funcţia oficială) trebuie să ajungă persoane care nu sunt grevate de obligaţii faţă de foşti şi actuali securişti. Dacă aceşti oameni noi vor avea posibilitatea să demonteze total caracatiţa “băieţilor deştepţi”, întorcând în ţară fluxurile financiare care astăzi alimentează buzunare private, şi vor aplica câteva corecţii dure sistemului bancar (inclusiv BNR), atunci există posibilitatea ca România să nu ajungă să fie guvernată în totalitate din exterior, pensiile şi salariile să fie plătite, iar cetăţenii să nu-şi piardă banii depuşi la bănci.
Fereastra
de oportunitate pentru acest scenariu pozitiv aproape s-a închis. Dacă nu vom
vedea schimbări în viitorul imediat, atunci ne va aştepta unul dintre
scenariile tragice descrise mai sus.
Redacţia
Economică
Un comentariu:
sunt de acord ca trebuiesc schimbari! dar ca sa schimbi, trebe sa fie mai ceva ca la revolutie! si, noul ales sa fie in stare si sa vrea sa faca ceva pt tara noastra , nu doar sa fie ales in functia de presedinte. de acord ca trebuie facut ceva, dar nu stiu care ar putea fii noile solutii..
Trimiteți un comentariu