Marii
capitaliști internaționali au fost, după ce au orchestrat
evenimentele căderii regimurilor comuniste de la finele anilor 1980, inițiatorii morali și activi ai
procesului comunismului, instalat în
istoria popoarelor tot de ei, și în general ei au fost cei care au făcut și
fac toate procesele mari ale istoriei. Acest proces este un proces viclean,
menit să ascundă adevărul despre implicarea lor activă în impunerea
comunismului ca orânduire socială într-o bună parte a globului pământesc și
chiar în controlul abil și ocult al comunismului mondial vreme de 70 de ani
(1917-1989). Este posibil ca acum, în acești ani de mare confuzie politică și economică, determinată prin declanșarea
Marii Crize Financiare Mondiale, stâlpii capitalismului să încerce o nouă
critică vicleană a capitalismului cu scopul de a încețoșa luciditatea oamenilor
și a realiza acțiunile impuse de „noua ordine mondială”. De aceea, nu trebuie
crezută o astfel de critică venită de la ideologii din tagma capitaliștilor
internaționali-istorici. O critică veridică și de folos omenirii trebuie să
vină din partea unora cu frică de Dumnezeu, care să se închine atât Adevărului
etern, cât și adevărului pe care-l trăim în aceste momente aici pe pământ.
Fiindcă drumul și istoria capitalismului și Bisericii,
adică a creștinismului, s-au derulat împreună, presărate fiind cu lupte oculte
sau fățișe dintre ele, poate că Biserica
ar fi cea mai îndreptățită și mai bine plasată pentru a face un amplu și răspicat
proces al capitalismului, așa cum ea a avut parte de un astfel de proces și
chiar de mai mult de la finanţa internaţională: dezorganizare și amenințare cu dispariţia.
Însă împotriva acestei inițiative de dorit se ridică se pare două bariere:
prima, venită din poziția de neimplicare în „lupte” lumești (discutabilă); a
doua, din posibilitatea ca Biserica (mai ales cea apuseană) să fie pătrunsă
chiar la vârf de microbul capitalismului financiar. Că Biserica prin slujitorii
ei, preoții, nu trebuie a se teme în a lua atitudine mustrătoare împotriva
tuturor celor care înșeală omenirea și o supun tot mai apăsat păcatului prin
mijloace diavolești, mai ales în vremuri de criză, este învederat de modul cum Iisus Hristos, Capul Bisericii, a mustrat aspru pe toți
evreii călcători ai Legii, trăitori când El propovăduia Evanghelia.
Capitalismul
este anticreștin prin istoria și esența sa – banii - și în această
ipostază este continuatorul, la nivel de orânduire socială și de națiuni, al
urii de care a avut parte, mai întâi Iisus Hristos ca om și Dumnezeu, din
partea celor din rândul cărora apăruse ca om, iar mai apoi creștinismul, din
partea celor care au stat în spatele intrigilor țesute în preajma celor care
exercită puterea lumească, de la romani și până astăzi. Această ură pornește de
la valorile ireconciliabile
pe care le propun omului creștinismul și capitalismul: Dumnezeul Cel Unic și
Adevărat față de dumnezeul iluzoriu al capitaliștilor – banul; lumina
spiritului față de întunecimea materialității; nepătimirea față de împotmolirea
în păcate; iubirea propovăduită de creștinism față de ura venită din
rivalitatea și individualismul promovate de capitalism. De aproape o mie de
ani, capitalismul financiar al finanţiştilor internaţionali, puşi în slujba diavolului,
a trecut la o luptă făţişă şi fără oprelişti împotriva Adevărului, adică a
dumnezeieştilor porunci ale Domnului, susţinuţi în această luptă de dumnezeul
lumii capitaliste, banul. Ţinta finală a acestei lupte este omul, care trebuie
îndepărtat de Biserică, de adevărata viaţă dusă întru Iisus Hristos, şi supus
poruncii banilor, pentru a-i lua minţile, a-l supune nenumăratelor păcate şi
a-l ţintui în viaţa frământată de mâinile diavolului.
Procese
răzleţe ale capitalismului actual au loc, la nivel individual sau de grup, zilnic, dar ele sunt sterile deoarece arată doar o stare de nemulţumire,
de frustrare, de marginalizare şi de exploatare a oamenilor în cadrul
capitalismului, chiar dacă uneori se ridică de la exprimarea surdă, tăcută a
acestor stări la una gălăgioasă sub forma protestelor, manifestaţiilor,
mitingurilor sau grevelor, fără însă a urmări altceva decât o ameliorare
pasageră şi limitată a unui aspect sau altuia cerut prin revendicările
respective. Acuzatorii în procesul
capitalismului trebuie să fie activi şi să includă, la nivel planetar, pe toți
cei care nu sunt decât simplii consumatori, ceea ce înseamnă toată suflarea
omenească mai puțin nucleul dur al capitaliștilor (capitaliștii autentici) şi
acoliţii lor, deoarece trupurile și sufletele simplilor consumatori sunt
pervertite și folosite de capitalism, prin intermediul consumerismului, pentru
distrugerea persoanei umane și a legăturii acesteia cu Persoana Supremă, adică
cu Dumnezeu Cel Atotputernic. De aceea, aşa cum subliniam mai sus, Biserica și celelalte instituții de
cult ale lumii ar trebui să ia o atitudine activă, fățișă, continuă și
binecuvântată în cadrul unui proces sistematic și declarat împotriva
capitalismului imperialist. Biserica nu se poate considera ocrotitoarea
trupului şi sufletului omului, icoana vie a Dumnezeului Cel Viu, Domnul Iisus
Hristos, limitându-se doar la propovăduirea în termeni de cult/teologici şi
doar celor cărora îi trec pragul, care la nivel mondial sunt tot mai puţini. Ea
trebuie să le deschidă larg ochii minţii tuturor oamenilor asupra lucărilor
concrete pe care le săvârşeşte diavolul pe pământ asupra oamenilor pentru a-i
subjuga intereselor sale şi a-i răpi din grija şi iubirea lui Dumnezeu. Ea
trebuie să tălmăcească sfânta Scriptură nu numai pe înţelesul credincioşilor,
ci şi să spună şi să pună toate lucrările diavoleşti ce au loc în acest veac în
contextul şi lumina celor spuse oamenilor acum două mii de ani de Iisus Hristos
cu privire la necredinţa iudeilor: „Voi sunteţi din tatăl vostru diavolul şi
vreţi să faceţi poftele tatălui vostru. El de la început a fost ucigător de
oameni şi nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. când
grăieşte minciuna, grăieşte dintru ale sale, căci este mincinos şi tatăl
minciunii.” [1] Pentru mântuirea oamenilor, nu este suficient ca Biserica să se roage
pentru ei, ci fiecare om cunoscând bine primejdiile din lume să lucreze spre
propia mântuire (scăpare de cursele diavoleşti întinse de diavol prin
mijlocirea unor semeni). Dar oamenii singuri sunt neputincioşi a vedea şi
înţelege cursele ce-i pasc şi a se feri de ele, dacă Biserica nu-i ajută în
aceasta efectiv, pentru că pentru aceasta a lăsat în urma Sa Iisus Hristos
Biserica. Într-un cuvânt, lumea de azi
are nevoie nu numai de un nou Ioan Gură de Aur, ci de foarte mulţi, chiar dacă
aceştia nu se vor ridica la înăţimea duhovnicească a aceluia, deşi Duhul Sfânt
va lucra şi asupra unora care vor dovedi suficientă râvnă în a călca pe urmele
Sfântului.
(Sursa: http://hoanta-nicolae.blogspot.com/2012/03/procesul-capitalismului-ii.html).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu